به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه احسان، نیکوکاری و گره‌گشایی از مشکلات مؤمنان از مهمترین دستوراتی است که در مکتب شیعه به آن زیاد سفارش شده است، اظهار داشت: برخی امور همانند تفکر در تصمیم‌گیری، از مستحبات بسیاری برتر و بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه تفکر خوب انسان را به سوی خوبی‌‌ها هدایت می‌کند، افزود: برخی کارها همانند تفکر از بسیاری عبادت‌ها بالاتر است چراکه تفکر انسان را به سوی توحید، خداشناسی و خوبی‌ها سوق می‌دهد.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به اهمیت کسب روزی حلال اشاره و تصریح کرد: عبادت اگر ۱۰۰ جز باشد ۹۰ جز آن رسیدن به کسب حلال است، چراکه مال حلال نورانیت ایجاد می‌کند و دل افراد خانواده را جلا می‌بخشد اما مال حرام موجب آشفتگی روحی و جسمی می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی وجود دارند که یک مملکت را به یغما می‌برند این افراد اعتقادی به خداوند و قیامت ندارند چراکه هر فردی به خداوند و روز قیامت اعتقاد داشته باشد به سمت بیت‌المال نمی‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد ابراز کرد: انسان باید با مال، زبان و جان خود احسان کند به دلیل اینکه خداوند بخشنده، محسن و کریم است ما نیز باید با احسان کردن به خداوند نزدیک شویم.