به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی امشب طی سخنانی بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه دعا آثار و برکات بسیاری را برای انسان به دنبال دارد، تصریح کرد: یکی از آثار دعا این است که موجب تقرب انسان به خداوند متعال و در نتیجه رسیدن انسان به آرامش و سکون می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صحیفه سجادیه شامل دعاهای تاثیرگذار امام سجاد علیه‌السلام در میان شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) غریب مانده است، اضافه کرد: استفاده از دعاهای این کتاب می‌تواند آموزه‌های بسیاری را به مردم منتقل و در نتیجه بسیاری از مشکلات افراد را رفع کند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: دعاهایی از جمله ندبه، کمیل و زیارت جامعه کبیره برکات و آثار مثبت بسیاری برای انسان دارد به همین علت در روایات و احادیث مختلف پرداختن به آن‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی دوری از رذایل اخلاقی و رسیدن به ویژگی‌های اخلاقی مطلوب را آثار پرداختن به دعا برشمرد و ادامه داد: صحیفه سجادیه از مضامین اخلاقی بسیاری برخوردار است که ترویج این مضامین می‌تواند موجب اصلاح برخی از فرهنگ‌های غلط جامعه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی دوری از وسوسه‌های شیطانی را از دیگر برکات دعا خواند و تصریح کرد: دعا قلب انسان را از وسوسه‌های شیطان در امان نگه می‌دارد و موجب رشد و تعالی انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه تقویت اراده از دیگر تاثیرات مثبت دعا برای انسان است، عنوان کرد: انسان به‌واسطه دعا به تعقل، تفکر و عمل صالح می‌رسد اما به شرطی که دعا فقط ذکر زبان او نباشد.