به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، دکتر علی لاریجانی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به اینکه قم در مسیر توسعه و پیشرفت در حال حرکت است، اظهار کرد: پروژه‌های شهر مقدس قم درحال پیگیری است و تلاش‌های لازم برای ارائه خدمات مختلف به زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل مترو قم زیرساختی ضروری برای این شهر است، اضافه کرد: بودجه لازم برای مترو درنظر گرفته شده است و امیدواریم با تلاش مسؤولان و حمایت مردم بتوانیم این پروژه را به نتیجه برسانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی از افزایش کمی و کیفی بیمارستان‌های قم یاد کرد و گفت: وضعیت بهداشت و درمان قم طی این سال‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از روستاها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاها بخشی از چرخه اقتصاد را به خود اختصاص داده‌اند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، در این راستا از صندوق توسعه ۱.۵ میلیارد دلار قرض گرفته و معادل این مبلغ را نیز بانک‌ها اختصاص داده‌اند تا تسهیلات لازم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد و این افراد بتوانند در نزدیکی روستا طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی را دنبال کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه استان قم روستاهای زیادی ندارد، عنوان کرد: با این وجود تلاش می‌کنیم تا تسهیلات و پروژه‌های سرمایه‌گذاری لازم برای این روستاها جذب شود تا بتوانیم در استان قم نیز به توسعه موردنظر برسیم.

وی ادامه داد: هر چند مشکلات اقتصادی کشور زیاد است، اما مجلس شورای اسلامی به وضعیت استان‌های مختلف کشور توجه می‌کند تا بتواند مشکلات مردم را رفع کند.(p1)