به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، منوچهر دهشیری، مدیر موسسه دارالاکرام قم پیش از ظهر امروز در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر با بیان اینکه موسسه دارالاکرام در سال ۸۰ توسط بانو «بدرالملوک امام» باهدف حمایت از ایتام و دانش‌آموزان مستعد و محروم در سطح کشور آغاز به کار کرده، اظهار داشت: در سطح کشور ۲۲۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش موسسه دارالاکرام هستند و حدود ۴۰۰۰ هزار نفر برای کمک‌رسانی به کودکان و خانواده‌های نیازمند با این موسسه ارتباط دارند.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ مددکار اجتماعی با موسسه به‌صورت مستمر و مداوم ارتباط دارند و بیش از ۹۰۰ نفر با شغل، توانایی و تخصص‌هایی متنوع با این موسسه همکاری دارند و به کودکان و دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف خدمات آموزشی و مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

مدیر موسسه دارالاکرام قم با تأکید بر اینکه حمایت و کمک‌رسانی به ایتام بدون همکاری مسئولان و نهادهای مختلف کار دشواری است، تصریح کرد: همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف در تسهیل خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان مستعد نیازمند بسیار مؤثر است.

دهشیری با تأکید بر اینکه در استان قم ۳۱۴ دانش‌آموز تحت پوشش و بورسیه این مؤسسه هستند، خاطرنشان کرد: شرایط بورسیه دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی دارا بودن معدل حداقل ۱۹ و در مقطع راهنمایی و دبیرستان معدل حداقل ۱۷ است.

وی افزود: به دانش‌آموزانی که در این موسسه بورسیه می‌شوند به‌صورت ماهیانه بیش از ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.

مدیر موسسه دارالاکرام قم با اشاره به سامانه موسسه به آدرس «bemehrabani.ir» اظهار داشت: لیست دانش‌آموزان نیازمند در سامانه «به مهربانی» بارگذاری شده و خیران محترم از سراسر کشور با مراجعه به این سامانه می‌توانند از دانش‌آموزان نیازمند حمایت کنند.

مدیر موسسه دارالاکرام قم ادامه داد: با ارائه بورسیه تحصیلی به‌جای مستمری انگیزه دانش‌آموزان برای درس خواندن بیشتر می‌شود چراکه مبلغ بورسیه با توجه به پایه تحصیلی، معدل، امتیازات مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری و تلاش و کوشش دانش‌آموز افزایش می‌یابد و مبلغ کمک‌هزینه تحصیلی و مستمری در معدل و امتیازات دانش‌آموزان ضرب می‌شود.

دهشیری یادآور شد: با توجه به افزایش هزینه‌ها و گرانی‌های موجود خیران با کمک هرچه بیشتر به موسسه می‌توانند این موسسه را در افزایش خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند مستعد و ایتام یاری کنند.(p1)