به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی‌خمینی در گفت‌وگویی با اشاره به فرارسیدن سال روز رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار داشت: وجود بارگاه حضرت معصومه سلام الله علیها درشهر قم از مزیت‌های بزرگی است که مردم قم از آن برخوردار هستند.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها، از جهات مختلف مورد نظر است و اینکه دختر امام موسی کاظم علیه السلام است و همچنین از جمله خصوصیات ایشان علم کریمه اهل بیت (ع) است که همانند پدرشان بودند و از نظر علمی یکی از زنان عالمه عالم هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: برخی از قمی‌ها به زیارت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام رفتند و هنگامی که وارد منزل می‌شوند به آن‌ها گفته می‌شود که امام منزل نیست، اهل قم پرسیدند که از امام موسی کاظم علیه السلام چه کسی در منزل حضور دارد و حضرت معصومه سلام الله علیها می گویند من دختر موسی جعفر علیه السلام هستم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خصوصیات علمی حضرت معصومه علیه السلام عنوان کرد: مردم قم سؤالات دینی خود را ازکریمه اهل بیت (ع) می‌پرسند و ایشان به همه آن‌ها به خوبی پاسخ می‌دهد، در راه بازگشت امام موسی کاظم علیه السلام را می‌بینند و مجدد همان سؤالات را مطرح کرده و امام همان پاسخ‌هایی کریمه اهل بیت (ع) را می‌دهد.

آیت الله مسعودی خمینی گفت: امام موسی کاظم علیه السلام خطاب به مردم قم می‌فرمایند جواب‌هایی که دخترم به شما داد همه صحیح است و برای قم ببرید، این موضوع از روایات مسلم است و حضرت معصومه سلام الله علیها از نظر علمی مورد توجه حضرت موسی بن جعفر علیه السلام و از ارزش و جایگاه بالایی نزد اهل بیت (ع) برخوردار بودند.

تولیت سابق حرم بانوی کرامت با اشاره به لزوم حرکت در مسیر اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: بهترین برکتی که در ایران وجود دارد وجود بارگاه امام رضا علیه السلام در مشهد و حضرت معصومه سلام الله علیها در قم است.