به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مشهدی که در سالن محراب انجام شد، ضمن گرامیداشت ایام وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امیدواریم این وحدت را فهمیده و با اعتقاد به سمت تحقق آن حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه تبلیغ آموزه‌های دینی در رسیدن به اهداف اسلام بسیار مؤثر و کاربردی است، اضافه کرد: ریشه اصلی تبلیغ دین در انسان این است که او باید از لذت‌های موقت دنیایی جدا شود و بیشتر به یاد خداوند متعال باشد.

تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(س) به تلاش مستمر مسیحیان برای تبلیغ دین خود در جوامع مختلف اشاره کرد و گفت: در دورانی تحریف بسیار مسیحیت دل‌زدگی و تنفری در میان مردم ایجاد کرد که قشر عاقل جامعه نسبت به این دین رغبتی نداشتند به همین علت دین به حاشیه جامعه کشیده و دین‌زدگی و دین‌ستیزی در جامعه اندیشمندان به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: با گذشت زمان برخی تحصیل‌کردگان و روشنفکران کشورهای اسلامی نیز در میان مسیحیان حضور یافتند و شبهات مسیحیت را به خود گرفتند تا اینکه وقتی به کشورهای خود بازگشتند با برداشت‌های غلط، نسخه اسلام‌ستیزی را ارائه کردند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه برخی از روشنفکران غرب‌گرا در پیدایش انقلاب اسلامی نیز نقش داشتند، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز به آن‌ها عرصه داده شد تا برای رضای خداوند در نظام اسلامی کار کنند اما حب به آمریکا و انگلیس، از خدمت صادقانه و دین‌محورانه آن‌ها جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه حرکت‌های خشونت‌آمیز دشمن از جمله ترورها موجب انسجام بیشتر مردم می‌شود، گفت: اکنون دشمنان نسبت به این موضوع آگاه شده‌اند به همین علت برای تغییر افکار و عقاید مردم به میدان جنگ نرم آمده‌اند.