به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام حسین زاده امشب در شبستان امام خمینی(ع) با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی  ایران، حد وسط بین انقلاب نبوی و انقلاب مهدوی است که مطرح نمودن گام دوم انقلاب در آستانه چهل‌سالگی و دهه پنجم نیز بر این مسئله استوار است.

وی افزود: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه مهمی که در چهل‌سالگی انقلاب مطرح‌شده است، آمادگی ظهور را داشته باشیم و جهان را نیز برای ظهور خورشید آماده نماییم.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی در سخنان رهبری مطرح‌شده است که عنوان این تمدن بسیار زیباست اما تلاش فراوان و زحمت‌های بی‌شماری را می‌طلبد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اگر در دهه پنجم انقلاب بتوانیم الزامات تمدن نوین اسلامی را مطرح و اجرا نماییم، عمل بزرگی انجام داده‌ایم. این انقلاب به‌آسانی و ارزانی به دست ما نرسیده و هزینه‌های زیادی صرف آن شده است و امثال بهشتی‌ها، مطهری‌ها، دستغیب‌ها برای آن زحمت‌کشیده‌اند. این امانت الهی به‌واسطه رشادت و شهادت بزرگان به دست ما رسیده و ما هم باید آن را به دست صاحب اصلی‌اش به‌سلامت برسانیم.

حجت‌الاسلام حسین زاده یادآور شد: تاریخ در خصوص رفتار و کردار ما قضاوت خواهد کرد و امیدواریم قضاوت خوبی به‌واسطه عملکرد ما در آینده وجود داشته باشد. اصولی که می‌تواند این انقلاب را نگه دارد و تمدن نوین اسلامی را که از دل اسلام به وجود بیاید، رقم بزند، بسیار است؛ در حقیقت تمدن اسلام دو منبع اصلی قرآن و اهل‌بیت(ع) است.

وی در ادامه اضافه کرد: اصل ثبات قدم و استواری و استقامت یکی از اصول مهم برای ساختن تمدن نوین اسلامی است و ما در این چهل سال با تمام دشمنی‌هایی که وجود داشته توانستیم انقلاب را به چهل‌سالگی برسانیم، بعد از این هم باید به‌واسطه اصل استقامت و ثبات قدم آن را ادامه دهیم.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان این که استقامت و پایداری اصلی مهم است و این انقلاب امید مستضعفان عالم است، تأکید کرد: اگرچه در این چهل سال هزینه‌های زیادی را دادیم و همین امروز نیز تشییع ۲۷ شهیدی بود که در راه دفاع از انقلاب جان خود را تقدیم کرده بودند.

حجت‌الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: اهمیت اصل ثبات قدم و استقامت در آیات و روایات خطاب به مسلمانان مورد تأکید قرارگرفته و تاریخ گواه صادقی در پیروزی‌های مسلمانان است. رسول خدا اهل استقامت بودند؛ ایشان استقامت تبلیغی داشتند و در نبردها و جنگ‌ها علیه دشمنان هم با استقامت دین و مکتبشان را توسعه دادند.