به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آيت‌الله سیدمحمد سعيدي در ديدار با مرزبانان شهر مشهد مقدس، طی سخنانی با اشاره به اهمیت کار مرزبانان ‌اظهارداشت: يکي از کارهاي بسيار ارزشمند، پر برکت و ارجمند کار مرزبانان و خدمت‌گذاران به نظام است که بي‌ادعا در مرزها و نقاط حساس کشور‌ خدمت مي‌کنند.
وي اضافه کرد: شايد مردم خيلي متوجه اهميت و جايگاه مرزداران و مرزبانان نباشند اما اين نه‌فقط از اهميت کار این افراد کم نمي‌کند بلکه با توجه به اينکه خيلي در ديد نيستند از نظر معنوي، اخلاص و مظلوميت اجر و ارزش کار را بالا مي‌برد.
امام جمعه قم کار مرزبانان را يک کار ريشه‌اي خواند و گفت: مرزداري همانند درخت تنومندي است که فقط شاخ و برگ آن را مشاهده مي‌کنيم و از سايه و ميوه آن بهره‌مند مي‌شويم درحالی‌که بیشتر مردم از ريشه اين درخت غافل‌ هستند و اين درخت تلاش‌هاي خاموش خود را در ريشه‌هايش و در دل زمين که ديده نمي‌شود انجام مي‌دهد و بدون هيچ ادعا مشغول روييدن و گسترش حوزه کار خود است، اما آنچه را که مردم مي‌بينند برگ‌ها و تنه آن است.
وي در ادامه با بيان اينکه بعضي از مسئوليت‌ها و ماموريت‌ها در نظام‌ها به ویژه در نظام اسلام با ياري اهل‌بيت(ع) محکم واستوار می شود، تصریح کرد: مرز و مرزباني جايگاه، اهميت و ارزش خاصي دارد و مورد طمع دشمن است، يعني اگر يک نفوذي و يک مهاجم از سوي دشمن بتواند مرزها را بهم بريزد و ناامن کند و خطي را باز کند، کساني که درون کشور در امنيت هستند دیگر امنيت و آسايش نخواهد داشت و در آن موقع است که مي فهمند مرز و مرزباني چه جايگاه بزرگي دارد.
توليت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از نقش مهم مرزباني در جنگ تحميلي یاد و مطرح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، مردم در بعضي از مرزها اين تجربه را داشتند که دشمن مرز و کشور آن‌ها را اشغال کند اما در پایان دفاع مقدس، رزمندگان اسلام درس بزرگي به متجاوزين دادند.
وی ادامه داد: وحدت و انسجام در میان فضايل اخلاقي حکم ريشه را دارد يعني اگر در جامعه وحدت، انسجام و اتحاد باشد، فضائل دگر طبيعي رشد و گسترش پيدا مي‌کند و اگر در جامعه‌اي وحدت نباشد به معني خراب‌شدن ريشه‌هاست و ديگر فضائلي در کار نيست و همه چيز به‌هم می ریزد..
آيت‌الله سعيدي گفت: امامت اهل‌بيت(ع) وسيله اتحاد و انسجام است و در صدر اسلام حضرت زهرا سلام‌الله علیها نکته اساسي و مهمي را بيان فرمودند و در زمان حضرت علي علیه‌السلام به مردم تاکید کردند که «شما خودتان اين انسجام و ولايت را نخواستيد»، آن مردم اين گناه بد و زشت را انجام دادند که اکنون در دنيا پانزده درصد مسلمانان شيعه هستند و دیگر مسلمانان در مسيرهای ديگري قرار دارند و اين گناه انحراف به پاي اولين کسی است که اين ظلم را بنا نهاد.