به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمد گلفشان امروز در نشست ستاد کمک‌های مردمی استان قم به مناطق سیل‌زده با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر و نماینده ولی‌فقیه در استان قم، که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، با اشاره به اینکه تهدید سیلاب در قم به شیوه مطلوب مدیریت شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های مردمی و حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به شیوه مطلوبی توانستند در جمع‌آوری کمک‌‌های مردم مشارکت کنند.
وی از تخلیه روستای خرم‌آباد با مشارکت مجموعه‌های مختلف از جمله بسیج یاد کرد و گفت: نجات ۵ نفر در منطقه کوه سفید و یک بچه از سیلاب یکی از روستاها منجر شد که تلفات خاصی در حادثه اخیر نداشته باشیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: ۵۰۰ بسته غذایی، دو هزار و ۵۰۰ چکمه و دو کامیون اقلام معیشتی و بهداشتی برای گلستان اعزام کردیم و همچنین چهارهزار تخته چادر و سه کانتینتر کالای مورد نیاز را برای خوزستان ارسال کرده‌ایم.
وی از اعلام ۵ تیم ۱۰ نفره به لرستان یاد کرد و گفت: فعالیت امدادی در منطقه فرودگاه خرم‌آباد به استان قم سپرده شده است؛ گروه دیگری از نیروهای هلال احمر قم در روزهای آینده به لرستان اعزام می‌شود اما با توجه به اینکه احتمال بارش در قم در هفته آینده نیز وجود دارد تیم تخصصی غواصی در استان حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز به مردم امدادرسانی لازم را داشته باشند.
گلفشان با تاکید بر اینکه در تهیه مواد غذایی برای سیل‌زدگان باید مباحث بهداشتی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان با مشارکت بخش‌های مختلف از جمله حرم مطهر برای کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری شده و با استفاده از این مبلغ تجهیزات و اقلام مورد نیاز خریداری شده است.