به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری عصر امروز در صدو هفتادو ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه توصیه‌های اصلی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در قالب هفت مورد مختلف مطرح شده است، اظهار کرد: مشابه این توصیه‌ها را در تاریخ انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم که متاسفانه به شیوه مطلوب به آن‌ها عمل نشده است.
وی اضافه کرد: باید در مرحله نخست بیانیه گام دوم را درک و بعد از آن به آن ایمان و اعتقاد پیدا کنیم تا بتوانیم در عرصه اجرا و نهادینه‌سازی گام‌های مورد نظر را برداریم به همین علت هر دستگاهی به سهم خود وظیفه‌ای دارد که نسبت به تحقق اهداف بیانیه اهتمام داشته باشد و به‌نوعی نیز روحیه آتش به اختیاری دستگاه‌ها، مسئولان و مردم باید بیش ازپیش در مورد این بیانیه مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تشخیص مصلحت نظام برای تدوین سیاست‌های کلان و بخشی، باید در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کند، تصریح کرد: قوانین موجود کشور به میزانی فراوانی دارند که دستگاه‌ها با این قوانین می‌توانند کارهای خود را دنبال کنند اما مشکل اصلی در اجراست چراکه اگر هر دستگاهی به رسالت خود عمل کند مشکلات رفع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پنج مورد از هفت محور مورد نظر در بیانیه گام دوم به صورت مستقیم با دستگاه‌های استان قم مرتبط است، مطرح کرد: دستگاه‌های استان قم می‌توانند در موضوع‌های معنویت و اخلاق، پژوهش، ترویج، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی و سبک زندگی نقش خود را دنبال کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری خاطرنشان کرد: باید برای هر کدام از موضوع‌های مورد نظر بیانیه کارگروهی تشکیل شود تا این کارگروه‌ها در تعیین وظایف دستگاه‌ها به شورای فرهنگ عمومی استان قم کمک کنند.
وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های گردشگری قم در سال گذشته عنوان کرد: اکنون بعد از گذشت ماه‌ها خروجی این همایش مشخص نشده است و این نشان می‌دهد که برگزاری همایش‌های پرهزینه خاصیت خاصی ندارد.
نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه اکنون معضلات و گرفتاری بخش تولید مشخص است، تصریح کرد: مالیات‌های مختلف را برای تولیدکنندگان درنظر می‌گیریم اما در نقطه مقابل به دنبال گرفتن سود وام‌های سنگین و افزایش واردات هستیم.
وی با بیان اینکه موضوع توریسم در قم زودبازده نیست، گفت: موانع تولید موارد ناشناخته نیستند و با فعال‌تر کردن ستاد اقتصاد مقاومتی می‌توانیم در راستای رفع آن‌ها گام برداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری یادآور شد: در شرایط فعلی و با وضعیت معیشتی مردم برگزاری همایش‌های پرهزینه درست نیست، زدگی که در میان مردم نسبت به برگزاری این همایش‌ها وجود دارد مشکل‌ساز است؛ اکنون خانواده‌هایی در قم هستند که بیش از هفت ماه است که ۱۰۰ گرم گوشت سر سفره آن‌ها نیامده و خانواده‌هایی که به غیر از یارانه هیچ مبلغ درآمد دیگری ندارند بسیار هستند.