به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی عصر امروز در نشست مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد که با موضوع انتخاب هیأت مدیره این مجمع، در سالن امام خامنه‌ای واقع در بالکن صحن صاحب‌الزمان(عج)‌حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه هیأت مدیره با هدف خاص اداره یک مجموعه تشکیل می‌شود، اظهار کرد: این هیأت امور اجرایی و عملیاتی را عهده‌دار است به همین علت بیشترین تاثیر را در موفقیت یا عدم موفقیت مجموعه‌ها دارد.
وی از هیأت مدیره به‌عنوان عالی‌ترین هیأت تصمیم‌گیرنده در یک مجموعه نام برد و اضافه کرد: مدیرعامل وظیفه اجرای تصمیم‌های هیأت مدیره را داراست به همین علت افرادی کارآمد و متخصص باید در این جایگاه قرار گیرند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: افرادی باید عضو هیأت مدیره باشند که قدرت تعامل و برون‌رفت از مشکلات را داشته باشند و بتوانند یک مدیرعامل توانمند را انتخاب کنند.
وی با تاکید بر اینکه هیأت مدیره مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شهدا باید به نظام، انقلاب و خون شهیدان التزام داشته باشند، مطرح کرد: این افراد باید نسبت به وصیتنامه‌های شهدا آگاهی لازم را داشته باشند و با شهدایی که منصوب به این جمع هستند و فرزندان آن‌ها که امانت‌های الهی هستند آشنا باشند.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه هیأت مدیره باید مهارت گفت‌وگو و تعامل با جمع را داشته باشند، یادآور شد: افرادی که انتخاب می‌شوند باید نسبت به جریان‌های فکری، مکتبی و سیاسی آگاهی و حساسیت‌های لازم را داشته باشند و با توجه به اینکه انقلابی و منتسب به شهدا هستند نباید به صورتی تند رفتار کنند که کسی به آن‌ها نرسد نه اینکه به میزانی کند باشند که از جمع عقب بمانند.
وی یکی از دغدغه‌های رهبری را حفظ روحیه انقلابی در حوزه علمیه قم دانست و ادامه داد: طلاب و فضلای فرزندان شهدا سرآمد حوزه علمیه قم هستند که باید با فرهنگ و روحیه انقلابی کار خود را دنبال کنند هر چند وابستگی این افراد به گروه خاصی هم درست نیست و افرادی که امکان و توان کار را در خود می‌بینند نباید کنار بکشند.
امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه در انتخاب مسئولان باید از رویکردهای احساسی پرهیز کنیم، مطرح کرد: باید افرادی را انتخاب کنیم که فرصت و توان خدمت را داشته باشند و در این راستا شایسته سالاری با محوریت داشتن مهارت تصمیم‌گیری و ادراکی، دانش، تقوا قدرت تشخیص اصل از فرع و ظرفیت روحی و کاری باید مورد توجه قرار گیرد.