به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در نشست بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های دهه اول محرم و مراسم های روزهای تاسوعا و عاشورا که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تاکید بر اینکه رفع آسیب‌ها و نقاط ضعف، تجربه‌اندوزی و عبرت‌آموزی در برنامه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: باید از تجارب کسب‌شده برای برگزاری مطلوب‌تر برنامه‌های مختلف در آینده استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه ما به دنبال تعریف نادرست و انتقاد بی‌جا از عملکردها و افراد نیستیم، اضافه کرد: جلسات و برنامه‌های مختلف حرم مطهر بانوی کرامت برای احیای امر اهل‌بیت(ع) است به همین علت وقتی کار خود را ارزیابی می‌کنیم متوجه می‌شویم که مورد رضایت اهل‌بیت(ع) است.
وی ادامه داد: هر چند مباحث امنیتی به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد اما مباحث مرتبط با حرم مطهر باید توسط مدیران حرم و متخصصان امر تصمیم‌گیری شود و قرار نیست که دیگران برای حرم مطهر قانون تعیین کنند.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه ما مقابل بدعت‌ها و انحراف‌ها ایستادگی می‌کنیم، تصریح کرد: هر چند باید از آسیب‌های مراسم عزای امام حسین علیه‌السلام کاسته شود اما اصول عزاداری و مقدسات مورد توجه مردم باید حفظ شود چراکه مراسم عزای ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام از بزرگترین شعائر اسلامی است.
وی بر لزوم استفاده از مداحان و سخنرانان مختلف در حرم مطهر بانوی کرامت تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نوجوانان با تجربه و توانمند برای قرائت قرآن کریم، اذان و اقامه مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.