به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به همراه جمعی از معاونان وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جشن دختران آفتاب با آیت الله سعیدی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله سعیدی در این دیدار بر لزوم استفاده از ظرفیت مدارس و دانش آموزان در تابستان تأکید کرد و گفت: ۱۰۰ روز تعطیلی مدارس زمان زیادی است و باید از این فرصت نهایت استفاده برای مسائل تربیتی دانش آموزان برده شود.

همچنین رحیمی در این دیدار با بیان اینکه ۸۰۰ مبلغ برای فعالیت‌های تابستانی مدارس استان قم آماده شده‌اند، اظهار کرد: در تمام مدارس استان قم طرح مدرسه تربیت محوری برگزار می شود.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش به قم عنایت ویژه دارد زیرا قم آشیانه اهل بیت(ع) است و اعتبار قابل توجهی برای تأمین نیازهای اولیه مدارس اختصاص داده اند تا مبلغ به مدارس اعزام شوند و بچه ها در مدارس فعالیت‌های مختلف علمی آموزشی، مذهبی قرآن و … را ببینند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در تابستان نزدیک به ۵ هزار نفر از معلمان به صورت جهادی در مدارس حضور پیدا می کنند، افزود: در سال گذشته دو میلیارد تومان کمک مؤمنانه توسط معلمان جمع آوری شده است و تنها در یک ناحیه ۹۰۰ نفر از بچه های بی سرپرست و بد سرپرست توسط معلمان سرپرستی می‌شوند.