به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ابراهیم صابری در گفت‌وگویی با اشاره به خدمات ارائه شده به زائرین سالمند و معلول در ایام اربعین اظهار داشت: با توجه به حضور چشمگیر زائران از اقصی نقاط ایران و دیگر کشورها در ایام اربعین در راستای رفاه زائران، خدمات مختلفی از سوی این اداره به سالمندان و زائرانی که به صندلی چرخدار احتیاج دارند ارائه می شود.

وی افزود: ۵ شعبه مختلف خدمات سالمندان در جنب درب ۱۷، جنب درب ۲۴، جنب هتل بین المللی قم، میدان آستانه جنب دفتر ساختمان کریمه و در پارکینگ شرقی  به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به زائرین بانوی کرامت می باشند.

مسئول واحد خدمات سالمندان حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: ۱۲ خادم ثابت و تعداد زیادی خادم ویلچر گردان چرخشی در شیفت های مختلف در شعب پنج گانه به زائران خدمات ارائه می دهند و با توجه به حضور زیاد زئران در ایام اربعین برای حضور فوق العاده خادمان خدمات سالمندان فراخوان داده شده است.

وی گفت: هر شعبه خدمات سالمندان بین ۳۰ الی ۵۰ ویلچر موجودی دارد و مجموعا حدود ۲۰۰ ویلچر در تمامی شعبات برای خدمت رسانی به صورت امانی و همراه با ویلچرران وجود دارد.

صابری یادآور شد: در صورتی که زائران درخواست ویلچر به صورت امانی داشته باشند این اداره به صورت امانت به مدت ۴ ساعت صندلی چرخدار به زائران تحویل می دهد.

وی ادامه داد: در ایام اربعین حسینی با افزایش ویلچرهای پلاک طلایی، بیش از ۱۵۰ عدد صندلی چرخدار اختصاصی توسط این اداره تهیه شده که از یک تا ۱۰ روز برای جا به جایی سالمندان و مسافران به افرادی که نیاز دارند امانت داده می‌شود.

مسئول واحد خدمات سالمندان حرم بانوی کرامت یادآور شد: همچنین در ایام اربعین تعمیرات صندلی‌های چرخدار مربوط به واحد خدمات سالمندان و همچنین تعمیرات صندلی های شخصی زائران و مراجعین به صورت رایگان همه روزه در حال انجام است.