به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد اظهار کرد: ما اگر در جلوه های رفتاری اهل بیت علیهم السلام تأمل کنیم تفاوت در شیوه رفتاری آنان سرمایه امروز ما است و نظام ما به این سرمایه احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه برخی افراد به خاطر تطبیق ناقص رفتار اهل بیت علیهم السلام به شرایط زمان رفتار های متفاوتی انجام می دهند، افزود: ما از رفتار متفاوت برخی نباید ناراحت باشیم زیرا این حکومت مردمی است و لازمه مردمی بودن هم تحمل رفتارهای متفاوت است ولی باید مراقب باشیم تا هرج و مرج به وجود نیاید.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه همه باید به طور کلی مطیع امر ولایت باشیم گفت: این که هر کس در هر امری هر طور دلش بخواهد رفتار کند صحیح نیست و یک تهدید است.

وی حضور مردم را در تمامی عرصه ها مؤثر دانست و گفت: در امور خیریه و عام المنفعه نیز اگر پروژه ای دیرتر و با پول کمتر ساخته شود ولی مردم در آن مشارکت داشته باشند بهتر است.

در ابتدای این دیدار حافظی دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با بیان اینکه مردم با اهل بیت علیهم السلام انس دارند و در کاری که به نام اهل بیت علیهم السلامباشند با اشتیاق مشارکت می کنند، گفت: استان قم پشتیبان ساخت صحن امام محمدباقر علیه السلام در کاظمین است که تا الآن ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد امسال قم ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است که به صورت سرانه هر نفر در استان قم ۸ هزار تومان می شود، افزود: تا کنون نزدیک به ۴ میلیارد جمع اوری شده و پیش بینی می کنیم که تا پایان سال ۷۵ تا ۸۰ درصد به تعهدات خود عمل کنیم.

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با بیان اینکه در بحث اربعین هم امسال ۱۴۶ موکب داشتیم که ۱۴۰ موکب با ملیت ایرانی و موکب هایی از تایلند، افغانستان، پاکستان و روسیه نیز بوده است، گفت: ۱۱۴ موکب ما اسکان و تغذیه داشتند، ۱۷ موکب فقط تغذیع و ۱۵ موکب هم فقط کار فرهنگی می کردند و محل استقرار این موکب ها هم از داخل قم تا مهران و تا کربلا و یک موکب هم در کرمانشاه و یک موکب هم در سبزوار بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی خدماتی که موکب ها ارائه دادند ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: در کنار این خدمات ۱۵۰ نفر روحانی هم به موکب ها اعزام داشتیم و ۳۷۷ وسیله نقلیه نیز وظیفه حمل و نقل را بر عهده داشتند و ۸۷۹ تأسیسات بهداشتی نیز در عراق ایجاد شده است.

همچنین در این نشست حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم و رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم و نماینده ادراه کل اوقاف استان قم بر مردمی بودن منابع برای بازسازی عتبات عالیات تأکید کردند.