به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، واجد علی رئیس فدراسیون بدمینتون پاکستان و عضو هیأت رئیسه و مدیر توسعه فدراسیون بدمینتون آسیا به همراه محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون ایران و نایب رئیس فدراسیون آسیا، فریبا مددی نایب رئیس فدراسیون ایران و رئیس کمیته بانوان آسیا و فرشاد نصرتی دبیر فدراسیون ایران با حضور در شهر مقدس قم به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شد و در ادامه با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت دیدار کرد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه امام هشتم فرمودند هر امام حقی بر عهده شیعیان دارد که یکی از ابعاد آن رفتن به زیارت آنان است، گفت: ما باید به زیارت اهل بیت برویم و در پرتو این زیارت تعالیم و رهنمودهای اهل بیت را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه زیارت هر کدام از خاندان اهل بیت یک قدر مشترک و یک امتیازات و تفاوت هایی دارد، افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها یک دختر ازدواج نکرده از خاندان اهل بیت(ع) و اهل علم و فضیلت و هجرت در راه خدا بود و به دختران تمام زمان ها آموختند که می توان در سنگر حجاب و عفاف ماند و در عین حال فعالیت های اجتماعی داشت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عرصه ورزش از عرصه‌های مهم برای تبلیغ انسانیت و اسلام است، اظهار کرد: خداوند و انبیاء الهی نه تنها هیچگاه با ورزش مخالف نبودند بلکه در سیره و روش آنها ورزش نقش مهمی داشته است.

وی گفت: ورزش یک تیغ دو لبه است و همانطور که به سلامت روح و جسم کمک کند اگر مراقبت نشود می تواند خطراتی هم برای روح و جسم انسان داشته باشد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه مسئولان ورزشی باید مراقب باشند که در این امر انسانی که مورد تأیید شرع مقدس است اهداف اصیل الهی و انسانی محقق شود، گفت: در ورزش باستانی ایران درب ورودی ورزشگاه را کوتاه می سازند تا ورزشکار با تواضع وارد شود و تمرین تواضع کند.

وی با بیان اینکه ما با ملت شریف پاکستان ارتباط همسایگی و رفت و آمد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و عاطفی داریم، افزود: اقبال لاهوری که از شعرای برجسته پاکستان است اشعار بلند پر از ادب، هنر، منطق، معارف الهی و غیرت دارد و به این که مسلمان است افتخار می کند که این ارزش های فرهنگی باید حفظ شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت الگوی ورزشکاران ایرانی را پوریای ولی دانست که به جای قهرمانی به دنبال پهلوانی و دستگیری از محرومان و مظلومان بود، افزود: امروز هم پوریای ولی ها در جمهوری اسلامی زیاد هستند؛ ورزشکار ما وقتی می بیند که قرار است با ورزشکاری از رژیم صهیونیستی مبارزه کند که با این کار به او وجهه می دهد و آن رژیم ظالم را به رسمیت می شناسد حاضر است که از این امتیاز و قهرمانی بگذرد ولی آن رژیم غاصب را توجیه نکند.

در ابتدای این دیدار ماجد علی رئیس فدراسیون بدمینتون پاکستان با اشاره به ارادت شیعیان پاکستان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ابراز کرد: ایران و پاکستان دو کشور برادر و دوست هستند و ارتباط خوبی نسبت به هم دارند و این ارتباط می تواند در عرصه های مختلف به ویژه ورزش تقویت شود.