به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در جلسه اخلاق مدیران حرم مطهر بانوی کرامت که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: جانمایه همه مناسبت های ماه ذی الحجه مودت ذی القربی پیامبر(ص) است و این مودت باید مبتنی بر عقل، ایمان و بصیرت باشد.

وی با بیان اینکه مراسم ماه ذی الحجه خوب بود و باید بهتر از این هم باشد، گفت: رسالت ما این است که هر کس دلش ذره ای به ولایت اهل بیت(ع) متمایل باشد جذب شود و  این رسالت را ما در همه جا و همه شئون داریم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که مودت اهل بیت یک مسأله شعاری نیست بلکه یک مسأله عملی و ضابطه مند است، گفت: مودت اهل بیت علیهم السلام با اظهار علاقه زبانی کافی نیست بلکه باید ما در جایگاهی که هستیم به دوستداران و زائران اهل بیت علیهم السلام خدمت کنیم تا مودت خود را ثابت کنیم.

وی با بیان اینکه خود امام حسین علیه السلام که از محبت ایشان دم می زنیم صفبندی خود را مشخص کرده بودند، گفت: مداحان و منبری ها نباید به گونه ای بیان کنند که خود امام حسین علیه السلام در یک صف مشخص در برابر یزیدیان ولی مریدان امام حسین علیه السلام بدون صفبندی و با هر وضع و عملی که می خواهند باشند؛ نمی شود خود امام حسین به نماز، تقوا و مال حرام اهمیت دهند ولی مریدانشان اینگونه نباشند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه نمی شود قلب انسان پاک باشد ولی حجابش درست نباشد و یا مراقب زبان و رفتارش نباشد، گفت: خود اهل بیت قلب پاک را تعریف کرده اند همانطور که مودت را هم تعریف کرده اند و اینطور نیست که انسان هر کاری که می خواهد انجام دهد و بگوید قلب باید پاک باشد.

وی با بیان اینکه باید به گونه ای رفتار کنیم که زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم نکنیم، افزود: مودت اهل بیت(ع) ضابطه دارد و اینجور نیست که بدون اینکه صفبندی خود را مشخص کنیم محب اهل بیت به شمار آییم ولی در قالب ضابطه ها باید با محبت و مهربانانه رفتار کنیم تا باعث جذب افراد به اهل بیت شویم و دشمن سوء استفاده نکند.