به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی حسن‌آبادی شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تبریک و تسلیت شهادت فرزندان ایران اسلامی در دمشق، به موضوع مرگ اشاره نمود و با بیان این که انسان هیچ گریزی از مسافرت مرگ ندارد، اظهار داشت: مرگ با این که از پیچیدگی‌های عجیب‌وغریبی برخوردار است، انسان برای درک این حقیقت انکارناپذیر مسیر ساده اما دشوار را طی می‌کند.
 وی به خوف و ترس انسان‌ها از میت اشاره نمود و با بیان این که عموم ما از مردن و مردگان می‌ترسیم، یادآور شد: موقعی که مرگ حادث شود و روح از بدن انسان خارج شود، هیچ‌کس به انسان و تمام امورات منتسب به او که تا پیش‌ازاین بدان توجه می‌شد، توجهی نخواهد داشت، لباسی که در زمان حیات زیبایی آن در تن انسان جلوه می‌کرد، با مرگ فرد ارزش خود را از دست می‌دهد.
 حسن‌آبادی با بیان این که در دوره آخرالزمان مرگ‌های ناگهانی و جوانان گسترش می‌یابد، اظهار داشت: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و اله در روایتی دررابطه‌با مرگ می‌فرمایند؛ انسان در برداشتن قدم‌هایش نباید هیچ اطمینانی از عدم درک مرگ داشته باشد. ملک‌الموت به‌اندازه یک پلک‌زدن به کسی مهلت نمی‌دهد.
 وی با تأکید بر این که انسان ضعیف خلق شده است و با تمام قدرت و غرورش در مقابل کوچک‌ترین مخلوقات هستی نمی‌تواند دفاعی از خود داشته باشد، خاطرنشان کرد: انسانی که اولش نطفه، آخرش مردار و در میان زندگی حمل‌کننده نجاسات است، نباید در مقابل خدا و نظام خلقت غرور برش دارد.
 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه به روایاتی از اهل‌بیت علیهم‌السلام دررابطه‌با ویژگی‌های دنیا اشاره نمود و با تأکید بر این که دنیا هیچ وفایی برای انسان ندارد، ابراز داشت: نگه‌داشتن دین در دنیا همچون نگه‌داشتن آتش در کف دست است؛ اگر انسان درست زندگی نکند، در این دنیا ایمانش عاریه‌ای شکل خواهد گرفت و با کوچک‌ترین تلنگری تضعیف می‌شود.
 حسین‌آبادی با بیان این که اگر انسان به‌اندازه یک‌صدم توجهش به جسم به معنویات و نیازهای روحی‌اش توجه می‌نمود، عبور از دنیا برایش بسیار آسوده و حتی شیرین می‌بود، اظهار داشت: مسیر عبور از دنیا طولانی و برای انسان ناآشناست؛ لذا کسی که با باک خالی عمل وارد جاده آخرت می‌شود، از مرگ می‌ترسد.
 وی ضمن تبیین فرازهایی از آیات الهی به روایتی از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام اشاره و با تأکید بر این که خداوند ولی و دوستان خود را در میان بندگانش مخفی ساخته است، ابراز داشت: قرآن کریم یکی از نشانه‌های اولیای خدا را شوق مرگ و دیدار با خالق هستی ذکر می‌کند که همواره خود را برای عبور از جاده آخرت آماده نگه داشته، آغوشش را برای مرگ باز نگه داشته است.
 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت شهدا را اولیای خدا در میان امت دانست و با بیان این که این مردان برای شوق دیدار خدا لحظه‌شماری نموده، آرزو و تمنای مرگ می‌کنند، یادآور شد: خدا مشتری جان شهداست و می‌فرمایند؛ «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ اَمْوَاتًا بَلْ اَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگان‌اند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.
 حسن‌آبادی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی دررابطه‌با ضرورت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی، با بیان این که انتقام اصلی شهدا به دست صاحب‌الزمان (عج) رقم خواهد خورد، به تبیین سیره شهدا پرداخت و خاطرنشان کرد: مسئولان خائن و کسانی که در این مملکت دست به دزدی و اختلاس می‌زنند یک‌ذره به خدا و روز قیامت اعتقاد ندارند و قطعاً در روز جزا نمی‌توانند جواب پینه‌های دست کارگر را بدهند.